Friday, December 27, 2019

2019 再見了

眨眼間
還剩幾天2019就要過了
快到我都不知道2019 發生了什麼事
然後一天一天就這樣過了
翻一翻了手機的照片 和臉書
然後 很多回憶 慢慢的湧回來
翻到 了
一些 讓我想念阿公的照片
一些 讓我感到要人生很無奈的照片
一些 讓我嘴角不禁上揚的照片
一些 讓我揪心 的照片
一些 美好的 遺憾的 懷念的 回不去的 回憶
一張一張的 照片告訴著我 回憶可以 很美 可以很傷 但 都回不去了
所以 要時時刻刻 享受 體驗 生活中 每個美好的小時刻 
好讓 以後 再回憶起的時候 是 滿足的 而不是 遺憾

這是我最喜歡的 電影 [About Time] 男主角 最後所領悟道的 也讓我很 認同的話

We're all traveling through time, together, everyday of our lives... All we can do is do our best to relish this remarkable life.
The truth is, I now don't travel back at all, not even for a day. I just try to live everyday as if I have deliberately come back to this one day, to enjoy it... As if it was the full, final day of my extraordinary, ordinary life.

Life life as if there were no second chances.

No comments: